.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجراي 509 پروژه راه‌سازي در گيلان

مدير‌كل راه و ترابري گيلان از اجراي 509 پروژه راه‌سازي در اين استان خبر داد.

سبحان‌الله عليپور در جلسه راه‌ و ترابري استان اظهار داشت: 257 پروژه راه‌سازي از رديف اعتبارات ملي و 252 پروژه نيز از محل اعتبارات استاني به اداره كل راه و ترابري گيلان ابلاغ شده است.
وي با بيان اينكه بيش از 85 درصد پروژه‌هاي ابلاغي تاكنون به مرحله اجرايي رسيده است، افزود: بقيه پروژه‌ها در مرحله تهيه مشخصات فني و انتخاب پيمانكاران اجرايي است.
مدير‌كل راه و ترابري گيلان ادامه داد: براي اجراي اين پروژه‌ها حدود يك‌هزار قرارداد منعقد مي‌شود كه اجرا، نظارت و كنترل آنها با همت كاركنان اداره كل راه و ترابري گيلان صورت مي‌گيرد.
وي ميانگين پيشرفت فيزيكي پروژه‌ها را از محل اعتبارات ملي 46 درصد و پيشرفت فيزيكي پروژه‌هاي راه روستايي در بخش اعتبارات استاني را 49 درصد اعلام كرد.
عليپور بيان داشت: انتظار مي‌رود با توجه به اقدام‌هاي انجام شده و اخذ تخصيص اعتبارات بيشتر اين رقم افزايش يابد.
وي اعتبار استاني مصوب راه روستايي در سال جاري را 15 ميليارد و 400 ميليون تومان و اعتبارات ملي اين راه‌ها را 18 ميليارد و 800 ميليون تومان عنوان كرد.
مدير‌كل راه و ترابري گيلان با بيان اينكه در سال گذشته مجموع اعتبارات زيرمجموعه وزارت راه و ترابري درگيلان بالغ بر 188 ميليارد تومان بود، افزود: با تلاش و پيگيري‌هاي به عمل آمده اين رقم در سال جاري به 240 ميليارد تومان افزايش يافته است.
وي مجموع اعتبارات راه‌سازي، راهداري و راه روستايي در سال گذشته را بالغ بر 60 ميليارد و 289 ميليون تومان و اعتبار سال‌ جاري را بيش از 96 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اين اعتبارات در ساخت و توسعه راه‌هاي استان هزينه مي‌شود.
عليپور خاطرنشان كرد: با وجود 8‌هزار و 887 كيلومتر راه روستايي در گيلان، تاكنون 39 درصد از اين راه‌ها آسفالت شده كه معادل با 3‌هزار و 416 كيلومتر راه آسفالته است.
وي با اشاره به قريب‌الوقوع بودن دور سوم سفر هيئت دولت به گيلان، نسبت به ارائه گزارش پروژه‌هاي اجرا شده و در دست اقدام و نيز برنامه‌هاي آينده و اعتبارات مورد نياز پروژه‌هاي مصوبه دور دوم سفر به منظور پيگيري‌هاي مربوطه تأكيد كرد.
مدير‌كل راه و ترابري گيلان درباره اهميت راهداري زمستاني اظهار داشت: برقراري ارتباط دائم بين دستگاه‌هاي مربوطه الزامي است.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط جوي، زمستان راحتي نخواهيم داشت بنابراين تمام دستگاه‌ها بايد نهايت تعامل و همكاري را داشته باشند.
به گفته عليپور، امسال در راهداري زمستاني 45 گروه راهداري در راه‌هاي استان مستقر شدند.
وي افزود: اين گروه‌ها در 15 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سيار با ذخيره جايگاه نمك به ظرفيت يك‌هزار و 20 تن آماده فعاليت‌هاي راهداري هستند.
مدير‌كل راه ‌و ترابري گيلان با اشاره به اينكه اين گروه‌ها تا 15 فروردين سال آينده در جاده‌هاي استان مستقر هستند، بيان داشت: گيلان داراي 15 گردنه برفگير به طول 97 كيلومتر است كه با توجه به اعتبارات موجود اقدام‌هاي قابل توجهي در بخش نگهداري زمستاني در اين مناطق انجام شده كه مي‌توان به ايجاد برم‌هايي در محور اسالم به خلخال، محور ديلمان و ديگر نقاط اشاره كرد.
وي ايجاد حصارهاي برفگير را از ديگر اقدام‌هاي اداره كل راه و ترابري در نقاط برفگير استان عنوان كرد و اظهار داشت: همگرايي دستگاه‌هاي مرتبط در امر راهداري در پيشبرد اهداف مؤثر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.